Xerrada a Balaguer del passat 10 de setembre

Aquest any des de la  CUP de Balaguer hem volgut enfocar aquesta diada, no només cap als drets nacionals sinó, també socials ja que entenem que en aquests moments de retallades la lluita independentista ha d’anar més que mai acompanyada per la lluita pels drets socials i la defensa del sector públic, enfront les privatitzacions i les retallades.

Sota el lema de la CUP  “defensem el sector públic” vàrem dur a terme  una xerrada a càrrec de l’ economista Josep Manel Busqueta, membre del seminari d’economia crítica Taifa i de l’assemblea ciutadana de Lleida on va desgranar les raons de les retallades socials, la crisi i les seves conseqüències.

Busqueta va explicar als assistents l’evolució del sistema capitalista i les raons per les quals hem arribat a la situació actual de retallades en sistemes bàsics com la sanitat o l’educació, i les greus conseqüències que pot comportar per la majoria de la població.

Entre les raons exposades l’economista va fer un repàs a totes les concessions que han fet els diferents estats a la banca i multinacionals a canvi de rebaixar l’estat del benestar de la gran majoria de població  tot afavorint les polítiques per als mes rics.