ACTE D’INVESTIDURA DEL PAER EN CAP A LA PAERIA DE BALAGUER

El passat 26 de maig de 2019 els balaguerins i balaguerines van decidir a les urnes com s’havia de liderar el projecte de ciutat per als propers quatre anys. El grup d'ERC Balaguer va resultar el clar vencedor d’aquella nit amb 9 regidors i, per tant, amb una òbvia majoria absoluta.

La CUP Balaguer va obtenir 625 vots en aquests comicis i la nostra obligació és rendir comptes des del primer minut amb aquelles persones que van confiar en el nostre projecte: moltes gràcies a totes. Però també amb aquelles que no hi van donar recolzament, per transparència, per coherència i pel principi de participació que ens regeix.

Aquest dissabte 15 de juny a les 12:00 ha tingut lloc el ple d’investidura i, des de la CUP Balaguer es va obrir un debat intern amb tots els membres de l’assemblea per arribar a consensuar quin havia de ser el nostre vot i, per tant, la nostra posició. Òbviament, ERC Balaguer no necessita la nostra formació per investir paer al sr. Jordi Ignasi Vidal però la CUP té clar que el seu posicionament ha de ser consensuat, amb decisions madurades i constructives.

Durant l'última legislatura el grup municipal representat per dos regidors va mostrar la seva voluntat d’arribar a acords de treball amb el govern municipal. Com es va explicar durant la campanya electoral, la majoria d’aquests acords no es van dur a terme i es van quedar en una simple promesa de futur. Per aquest motiu, la nostra decisió ha estat la de realitzar un vot en blanc.

El nostre compromís ferm és treballar per la ciutat i la seva gent i, per tant, des de la CUP Balaguer ens comprometem a ser un agent constructiu, de canvi i d’apoderament. En aquest sentit, l’actual equip de govern ens trobarà al seu costat per fer avançar totes aquelles propostes que coincideixin amb el nostre programa i que, pensem, són beneficioses per al conjunt de la ciutadania. En aquelles que no, ens trobarà fermes i constructives en l’oposició, generadores de propostes que vehiculin la veu de la ciutadania i la seva voluntat.

Candidatura d’Unitat Popular Balaguer.

15 de juny de 2019