Presentació de la CUP de Balaguer

El passat dissabte 27 de març tingué lloc l’acte de presentació de la CUP de Balaguer, amb la presència de Xavier Safont-Tria, regidor de la CUP de Mataró, Josep Anton Vilalta, regidor de la CUP de Torà i Pau Juvillà, de la CUP de Lleida i membre del secretariat nacional de la CUP, tot presentant l’acte, Jordi Casals, de la CUP de Balaguer.

Després d’una breu introducció per part d’en Jordi Casals, tot exposant les intencions de fer de la CUP de Balaguer una gran plataforma que englobi a tota la ciutadania que vulgui treballar per fer de Balaguer una ciutat oberta i participativa, des d’una visió eminentment social i transformadora, intervingué, Pau Juvillà, que feu un repàs dels objectius de la CUP a nivell nacional i social, així com posà èmfasi en la necessitat d’obrir la CUP a tota la població per tal de bastir una veritable xarxa ciutadana en defensa i control dels interessos públics, i que aquesta hauria d’anar molt mes enllà del propi govern de la ciutat i no enquistar-se com fan la resta de partits polítics en la gestió clientelista dels recursos dels que disposen.

Tot seguit, prengué la paraula, en Josep Anton Vilalta, que exposà la visió que te la CUP, alhora d’intentar transformar les ciutats allà on te presència, exemplificant el creixement de la CUP a nivell nacional, gràcies a la voluntat que te tot el poble de canviar la manera de fer política, “hem de ser partícips hi alhora conseqüents amb el que els nostres pobles necessiten, no ens podem quedar a casa veient com els polítics que ens governen fan malbé les ciutats i menystenen el seu teixit associatiu i cultural, cal ser-hi” Vilalta digué.

Ja en el tram final de l’acte, intervingué en Xavier Safont-Tria, que explicà la seva experiència com a regidor de Mataró, que malgrat ser una població molt mes gran en número d’habitants que Balaguer, la gestió de la qual no deixa de ser molt semblant, essent molt poc transparent, i amb un govern suposadament d’esquerres, fent polítiques excloents i de dretes.

Safont parlà de la necessitat d’implicar tots els sectors de la població en la transformació municipal, ja que són les associacions i el seu dinamisme el que realment pot transformar les ciutats i la CUP, ha de ser l’altaveu dels mes necessitats, la paraula d’aquells que tenen coses a dir, a mes de tenir les mans lliures per opinar i decidir, sense renunciar a res del que es vulgui plantejar, ja que l’interès dels i les membres de la CUP, és el poble, hi en aquest cas ha de ser Balaguer i no la política com a mitjà de vida, que és el que ha sigut per als que fins ara han governat la ciutat.