Balaguer i comarca rebutgen la “Vuelta”

Des de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Balaguer i Maulets Ponent valorem positivament la resposta dels Balaguerins/es i Noguerencs/es a la Vuelta de Espana” de ciclisme i que ha permes una vegada mes que es visualitzes la necessitat que te el poble catala dexercir el dret a lautodeterminacio.

A Balaguer nombrosos ciutadans han penjat estelades i senyeres, tant en el tram del recorregut com a l'altre costat de riu. Tot i que l'hora no acompanyava, diverses persones han reivindicat amb estelades i senyeres que Balaguer i la Noguera no son Espanya.

Algunes de les accions que s'han dut a terme aquesta tarda a Balaguer per part dels nostres militats i simpatitzants son:

· Desplegar una pancarta durant el pas de la Vuelta per la capital de la Noguera amb el lema BALAGUER NO ES ESPANYA.

· Penjar una estelada gegant des d'un dels ponts de la capital de la Noguera i mostrar diverses estelades.

· Durant aquesta setmana passada es varen repartir estelades a les busties dels carrers per on passava La Vuelta i un fullet explicatiu.

En el fullet s'animava als veins de la ciutat a penjar lestelada als balcons per mostrar l'oposicio a la celebracio desdeveniments que representen simbols docupacio i que pretenen amagar la nostra realitat com a poble. Tambe es denunciava que lEstat Espanyol utilitza tots els mecanismes que te a labast per sotmetrens com a poble i mostrar cara enfora que els Paisos Catalans son Espanya.

Des de CUP Balaguer i Maulets Ponent animem al poble catala a continuar lluitant pels seus drets.