Valoració de la consulta sobre la independència de Catalunya a Balaguer

Des de l’Assemblea de la CUP de Balaguer volem felicitar la plataforma ciutadana Balaguer Decideix per haver dut endavant la consulta a la nostra ciutat, un cop més els ciutadans han demostrat que hi ha un teixit social viu que unit sap bastir un canvi en la manera de treballar i de fer de la ciutat.

S’ha de considerar la participació a Balaguer com a molt positiva, ja que 2704 balaguerins han votat i majoritàriament, gairebé un 90%, ho han fet afirmativament. Si comparem aquestes dades amb les eleccions anteriors, ens trobem que la nostra ciutat la governa un partit que amb els mateixos vots que aquesta consulta, decideix el futur de la ciutat sense consultar absolutament res al poble en 4 anys.

Cal doncs felicitar-se ja que en una consulta no vinculant organitzada des de la societat civil, sense ni un euro de finançament de l’administració pública, sense cap campanya institucional de foment de la participació, sense espais electorals als mitjans de comunicació, i amb poca implicació o nul·la de les organitzacions polítiques, podem considerar doncs un èxit mobilitzar gairebé 3000 ciutadans.

Davant de la lliçó de democràcia, de superació de pors i d’empenta que ha donat el poble de Balaguer, cal emplaçar a totes les organitzacions polítiques, a fer de la seva pràctica diària un exemple de democràcia i a garantir el dret a decidir en tots els àmbits possibles.

Aquesta és la manera d’entendre la política des de la CUP i per això ens comprometem a treballar en aquest sentit i a garantir l’oportunitat d’expressió allà on nosaltres arribem, donant veu aquells que estan tips de sentir-se enganyats i menystinguts i recollint el desig d’aquest poble de poder expressar-se i decidir per si mateix.