La CUP s'ha reunit amb la Plataforma en Defensa de la Vall de Farfanya

Membres de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de la comarca de La Noguera s’han reunit aquest diumenge amb la Plataforma en Defensa de la Vall de Farfanya que s’oposa al projecte de les salines, per manifestar-los el seu suport i la voluntat de la CUP de presentar al·legacions al projecte i traslladar al parlament una proposta de re- solució que insti al govern a realitzar un informe desfavorable a qualsevol activitat in- dustrial extractiva a la zona del Montsec, alhora que s’han posat a disposició per a col·laborar en el que sigui necessari amb els veïns que s’oposen aquest projecte.

Des de la CUP de la Noguera es valora molt negativament el projecte d’instal·lació d’unes salines a Tartareu (municipi de les Avellanes i Santa Linya), ja que s’entén que aquest tipus de negoci no té cabuda en el projecte global de comarca, i la seva ins- tal·lació a mes de no aportar res positiu, podria derivar en danys paisatgístics irreversi- bles i una mes que probable contaminació del subsòl agrícola del municipi i en conjunt de tota la Vall del Farfanya.

La CUP tampoc entén que ni l’Ajuntament de Tartareu (governat per una llista blanca del PSC), ni el Consell Comarcal de la Noguera (governat per CIU) no donin suport a les demandes de la Plataforma contra les salines de presentar al·legacions contra aquest macro projecte quan la pràctica majoria de gent del territori s’hi està oposant de ma- nera clara i ferma.

És per això que des de la CUP s’insta a tots els veïns i veïnes a expressar el seu rebuig a la instal·lació d’aquestes salines i a combatre l’opacitat d’aquest projecte, d’igual for- ma com s’ha fet amb el Fracking, exercint la pressió popular perquè aquest projecte sense sentit no pugui tirar endavant

Balaguer, 16 de juny de 2013